Update - Mastektomi

Varit väldigt dålig på att skriva här på bloggen (ska jag vara ärlig så är det för inte mycket speciellt händer i mitt liv).
 
Har något positivt att skriva nu i alla fall, 21 Juni fick jag äntligen göra min mastektomi. Fick lov att sova en natt på sjukhuset i Uppsala, men var inte så farligt med tanke på att jag fick ett eget rum och jag sov för det mesta efter operationen.
 
Har inte haft större problem efter operationen, inte haft så värst ont heller men var mest dom 2-3 första dagarna jag tog lite smärtstillande för att kunna röra mig bättre.
 
Nu ca 1½-2 månader senare så kan jag äntligen röra armarna bättre uppåt/sträcka mig utan att det gör ont i mina revben och får snart ta av mig bröstbandaget äntligen (du måste bära det i 8 veckor). Kan också ligga i sängen lite bättre än innan när jag ska sova, man har börjat tröttna på att sova på rygg mer och mer för varje dag och att bära bröstbandaget men det är värt att stå ut med.
 
Ibland kan man behöva flera operationer tills det är bra, hoppas jag inte ska behöva fler för det var/är inte precis det roligaste jag varit med om. Detta var min första operation jag någonsin gjort i mitt liv så jag var otroligt nervös och rädd innan. Som tur var så fick jag lugnande och min pappa var med mig på sjukhuset medan jag väntade på att bli opererad.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: