Uppsala med mormor

Mitt andra möte på utredningen idag, denna gång med en kurator. Mormor åkte med mig som sällskap eftersom jag fortfarande inte känner mig helt säker och modig nog att åka själv till Uppsala eftersom jag inte känner till den staden tillräckligt mycket. På bussen från Gävle till Uppsala så kan man köpa cola på burk för 10 kr och jag blev lite sugen på det, men mormor hade tyvärr bara 5 kr löst och jag hade inga så jag fick vara utan, trodde jag. Tanten som kom och tog betalt/frågade om man ville ha fika sa helt plötsligt att hon skulle gå och hämta en åt mig och jag blev lite förvirrad. Då visade det sig att det var en kvinna som satt bakom oss som hade hört att vi inte hade haft 10 kr till en cola och hon hade då köpt en åt mig. Det gjorde min dag, det var väldigt gulligt gjort!
 
Vi kom dit vid kanske halv 11 tiden och då tog vi reda på vart bussen hem skulle gå och letade runt efter olika ställen på sjukhuset där man kunde äta. Tillslut hittade vi ett litet café liknande ställe där dom hade glutenfritt. Så mormor köpte macka till henne och mig och vi satt där och åt. Sedan gick vi tillbaka till stället jag skulle vara. Vi satt och väntade i ca en timme innan det var dags.
 
När jag kom in började vi prata om mig, mina nära och kära och om livet före och efter jag kom ut m.m. Efter en stund ville hon att mormor skulle komma in och sitta och lyssna/prata tillsammans med oss. Hon sa att hon gillar att sitta och prata med familjmedlemmar också och se hur dom känner och tycker. Jag gillade kuratorn väldigt mycket, hon hade humor (hon skrattade t.o.m när jag sa svordommar, haha!).
 
Tog ca en halvtimme så när klockan var två så var vi klara och fick vänta till tjugo över tre innan bussen mot Gävle skulle gå. Så vi satt ute och väntade för det var rätt så fint väder ändå.
 
Det var en trevlig dag med mormor!
 
   
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: