Respektlöst

Jag börjar bli trött på människor som säger till mig ''du ser ut som en tjej'', ''du har inget manligt könsorgan, så då är du inte en kille utan en tjej!'', ''sluta leka kille och väx upp istället, fan vad pinsamt'' och mycket mer respektlösa grejer. Inte många som har respekt nu för tiden. Folk kläcker ur sig hur mycket sårande saker som helst och speciellt på internet eftersom dom kan vara anonyma där. Det är bara fegt enligt mig. Vissa kan till och med säga ''om du nu är kille, bevisa det genom att visa ditt könsorgan via kameran. Dock tror jag inte du är en kille!''. Bara för att jag inte har ett manligt könsorgan betyder det inte att jag är mindre man för det! Könsorganet har inte samma betydelse längre. Man kan vara en man fast man har ett kvinnligt könsorgan och man kan vara en kvinna fast man har ett manligt könsorgan. 
 
Ibland kan jag också få höra ''är det där du på bilden? du ser ju faktiskt ut som en kille på denna.'' eller ''man kan aboslut tro att du är en kille''. Det är väl klart, jag ÄR ju en kille? Självklart ser jag ut som en kille om jag är en.. Ävenom vissa inte menar det på ett elakt sätt så tar jag det lite illa upp när någon säger sånt till mig. Det känns till och med ibland som man måste bevisa så mycket för människor att man är en kille. Det ska jag inte behöva göra, är jag en kille och säger det till någon så ska den personen acceptera det och inte påstå något annat. 


Kommentarer
Postat av: Miss Baby Peaches

Vilken resa du har gjort och fortfarande gör. Du är otroligt stark. Fortsätt kämpa för det du vill, Theodore!

Svar: Tack så mycket! Det värmer :)
Theodore Wikström

2015-03-09 @ 11:18:58
URL: http://babypeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: